torsdag 10. november 2016

Salming Hafrsfjord Open 21.-22.10.2016


Den 21. oktober dro jeg og fem andre spillere fra Bergen Squashklubb til Stavanger på Squash turnering. Vi kjørte med bil, og måtte dessverre droppe litt skole. Det var tilsammen 16 spillere i U-15 og 20 spillere i U-17. Det var spillere fra Bergen, Stavanger, Bærum og Oslo

Min første kamp var klokken 20.30 på fredag mot Sondre Cordonier fra Bergen squashklubb. Der ble stillingen 3-0 i en ganske kontrollerende kamp. Min neste kamp var bare 30 minutter etter den forrige mot Jonathan Nesse fra Hafrsfjord Squashklubb. Den kampen vant jeg 3-0 og hadde en god kamp.

På lørdag morgen var det satt opp to kamper mot Amund Feness fra Larvik squashklubb. Den første gikk 09.45 og den neste 10.45. Vi har spilt mot hverandre mange ganger før og det blir alltid like spennende. Første kampen spilte jeg ganske bra og vant 3-0. I den neste kampen spilte jeg også ganske bra, men han spilte en god del bedre og. Da ble stillingen 3-1 til meg. Neste kampen var mot Simen Wiig fra Oslo squashklubb, i semifinale i GU-17. Han er fortsatt mye bedre enn meg, men jeg får spilt noen gode rally. Jeg tapte 3-0 i en kamp hvor jeg egentlig spilte ganske bra. De to siste kampene mine var mot Nicolai Bø i finale og bronsefinale i GU-15 og -17. Han pleier å slå meg ganske enkelt, men jeg spilte veldig bra og greide å få et game. Så jeg tapte 3-1 i finalen i U-15. I bronsefinalen i U-17 var jeg veldig fornøyd med finalen jeg spilte før den kampen. Og fikk dermed ikke til så bra spill som jeg håpet. Så det endte med en 2. plass i GU-15 og 4. plass i GU-17. Jeg er selvfølgelig veldig fornøyd med turneringen alt i alt.

Hele helgen fikk jeg bo hos en god venninne i Stavanger. Vi hadde det veldig gøy i turneringen og hjemme hos henne. Det var en veldig fin og bra turnering, og jeg er veldig fornøyd med spillet mitt. Jeg gleder meg allerede til neste turnering.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar