søndag 18. september 2016

Bærum Junior Open 10.-11.9.2016

Denne helgen, 10-11 september, var jeg på Bærum Junior Open. 
Vi dro ned klokken syv på fredag kveld. 
Jeg deltok i klassen U-15 og U-17. Det var 10 spillere med i U-15 og 14 spillere i U-17. Det var veldig mange fra Bergen denne gangen, vi greide å få med oss 8 spillere. 
Det var spillere fra Bergen, Oslo, Moss, Stavanger og Bærum. Vi fra Bergen bodde på hotell hele helgen, hvor vi delte inn 3 på 2 rom og 2 på et rom. Jeg bodde på rom med en god klassekamerat og squashkamerat, Sondre.

Min første kamp var i U-17 klokken 11 på lørdagmorgen mot Linus Abrahamsen fra Bergen, den vant jeg 3-0. Jeg har spilt mot han mange ganger før og det er alltid like gøy når vi spiller. Den neste kampen var mot Jesper Phillips i kvartfinale i U-17. Han er en utrolig god spiller og vant ikke bare mot meg, men også hele turneringen, det endte til slutt 3-0. Den neste kampen var mot Andreas Knoph fra Bergen, han er en utrolig god og rask spiller. Vi har møtt hverandre flere ganger og det blir alltid like gøy og spennende. Denne gangen vant jeg 3-0 i en veldig slitsom kamp. Den siste kampen på lørdag var mot Simen Wiig, dette var en kamp om 5-6 plassen i U-17. Han vant ikke overraskende 3-0. Simen er fortsatt mye bedre enn meg, men jeg håper jeg tar han en dag. 
Etter kampene dro vi hjem til hotellet og dusjet og deretter dro vi ut og spiste pizza.

På søndag var det U-15 vi skulle spille. Jeg fikk walkover i første runde. Så første kampen min var mot Camilla Hendy som er en supertalentfull spiller fra Oslo. Jeg slo henne 3-0 i en veldig gøy kamp hvor vi hadde noen fine "rallyer". I semifinalen møtte jeg igjen Linus Abrahamsen fra Bergen, denne kampen spilte jeg mye bedre og vant ganske kontrollerende 3-0. 
I finalen spilte jeg mot Andreas Knoph fra Bergen igjen. Denne kampen ble enda mer spennende enn den forrige. Jeg vant til slutt 3-1 i en veldig gøy, spennende og fartsfyllt kamp. Da turneringen var ferdig var jeg veldig sliten, jeg kunne såvidt gå på beina mine.


Det endte med 1. plass i GU-15 og 6. plass i GU-17. Jeg er veldig fornøyd med turneringen og håper på like bra i den neste.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar