lørdag 19. november 2016

Oslo Open 4.-6.11.16


Fredag 4. november dro jeg og tre andre juniorere fra Bergen, til Oslo på Oslo Open. Da bodde jeg hos tanten, onkelen og mine to kusiner. Det er alltid like koselig. 
På lørdagen spilte jeg mot Magnus Øyhovden fra Oslo squashklubb, den vant jeg ganske kontrollere 3-0. Den neste kampen var mot Amund Feness fra Larvik squashklubb, de kampene blir som oftest veldig gøye og spennende. Og dette var en av de, kampen endte 3-1 til meg. Neste kampen min var mot Sebastian Hylland fra Bærum squashklubb. Han er en ung og super talentfull spiller. Jeg vant kampen 3-0, men han er bare 9 år og vil nok bli ekstremt god. Siste kampen min på lørdag var mot Simen Wiig fra Oslo squashklubb, han er en av de beste juniorene i Norge og slo meg ikke overraskende 3-0. 

På søndag morgen møtte jeg Nicolai Bø i bronsefinale i GU-17. Han har pleid å slå meg kraftig før, men i det siste har jeg spilt veldig bra mot han. Og denne gangen spilte jeg også veldig bra. Han vant første game 13-11, mens jeg vant andre game 11-6. I slutten av andre game fikk jeg meg en strekk på baksiden av låret som gikk helt opp til rompen. De to neste gamene vant han, og kampen endte 3-1 til han. Når kampen var ferdig gjorde det veldig vondt i låret og jeg bestemte meg for å ta walkover i resten av turneringen. Dermed endte det med to 4. plasser på meg denne turneringen. Jeg spilte veldig bra før jeg fikk vondt og er veldig fornøyd med det, men det er selvfølgelig en stor skuffelse. 

Jeg dro rett hjem til familien min i Ski og deretter dro vi på flyplassen og møtte resten av Bergens gutta.

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar