torsdag 29. desember 2016

Bergen Open 2016

Helgen 11-12. november var det duket for Bergen Open. Jeg hadde gledet meg lenge til denne turneringen for den skulle være på Bergen Squashsenter hvor jeg pleier å spille og trene. Jeg fikk besøk av tre gode venner, en jente fra Stavanger, en jente fra Bærum og en gutt fra Larvik.

Min første kamp var mot Jonas Sørnes fra Bergen Squashklubb, han har jeg spilt mot et par ganger før og denne gangen vant jeg 3-0. Neste kamp var mot Adrian Brakstad, også fra Bergen Squashklubb. Jeg tror ikke jeg har spilt mot han i turnering før, jeg vant 3-0.

På lørdag morgen skulle jeg møte Madeleine Hylland fra Bærum Squashklubb. Vi har spilt mot hverandre et par ganger før og hun er nok en god del bedre enn meg. Hun vant 3-0 i en ganske rotete kamp. Min neste kamp på lørdagen var mot Jonathan Nesse fra Hafrsfjord Squashklubb. Vi har ikke spilt mye mot hverandre før, men jeg vant 3-0 denne gangen. Den neste kampen min litt senere på dagen var mot Ulrikke Ribesen fra Hafrsfjord Squashklubb. Vi har aldri spilt mot hverandre før og jeg spilte veldig bra i den kampen, og vant 3-0. Min neste kamp etter det var mot Mathias Grøsfjeld, også fra Hafrsfjord. Vi har møtt hverandre en god del før, jeg spilte også ganske bra nå og vant 3-0. Min siste kamp i U-17 var mot Amund Feness, vi har møtt hverandre veldig mange ganger før. Jeg spilte veldig bra og vant 3-0. I finalen i U-15 spilte jeg mot klubb kamerat Andreas Knoph. Vi har møtt hverandre utrolig mange ganger og det blir alltid like gøy. Finalen vi spilte må ha vært den tøffeste vi har spilt noen gang. Jeg vant de to første med liten margin, han vant de to neste med liten margin. Og i siste vant jeg med liten margin. Så jeg vant 3-2 til slutt.

På kvelden spiste vi spiste vi pizza på en resturant nært der jeg bor. Og etter det dro vi hjem til meg og så på film. Jeg kom på første plass i U-15 og femte i U-17. Jeg er fornøyd med hvordan det gikk, men jeg hadde håpet å spilt enda litt bedre.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar